Ikan Laga Termahal Di Malaysia

Ikan semah ikan semah berasal daripada spesies tor. Ikan jelawat sejenis lagi ikan yg mempunyai rasa yg manis isi yg lembut sama seperti ikan empurau tetapi tanda.

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube Betta Fish Betta Fish

Nama lain ikan laga yang dikenal dunia adalah ikan pelaga.

Ikan laga termahal di malaysia. Beberapa diantara nama ikan laga seperti betta splendens ikan pelaga siam betta imbellis ikan mengkaring dan trichopsis vittata ikan sempilan. Tonton sebahagian daripada ikan laga liar yang dipamerkan semasa karnival berlangsung. Ikan empurau ini adalah ikan yg paling mahal.

Ikan empurau merupakan ikan air tawar boleh dimakan yang paling mahal di malaysia. Kalau kamu punya akuarium di rumah atau suka memelihara ikan hias kamu pasti nggak asing sama ikan yang satu ini. Ramai yang belum mengenali jenis ikan yang termahal di malaysia ini namun nama ikan kelah adalah salah satu namanya selain digelar ikan empurau.

Faktor faktor istimewa inilah yang menyumbang kepada. Antaranya ialah ikan laga liar wild betta termahal dan ikan laga yang hanya boleh di temui di tanjung malim dan sepang sahaja. Nah ternyata ikan yang satu ini banyak jenisnya kita akan bahas termasuk dengan harganya sebagai berikut.

Yap bener banget ikan hias. Karena hal itulah banyak orang yang ingin memelihara ikan ini walaupun harganya mahal. Ikan asli dari negeri sarawak ini yang juga dikenali sebagai ikan kelah mempunyai reputasi tinggi dari segi rasa dan teksturnya sehingga dikenali di seluruh dunia.

Mengapa dikenal sebagai ikan pelaga. 9 ikan cupang termahal di dunia. Semoga dengan penganjuran karnival ini ianya dapat menaikkan lagi nilai ikan laga liar malaysia.

Ikan empurau dikatakan ikan yang paling mahal dan susah ditemui di malaysia sehingga ia telah dijual dalam kadar rm1800 untuk sekilo. Tidak lain di sungai mengkong merupakan tempat pertama kali ditemukan ikan cupang ini. Ikan cupang merupakan salah satu jenis ikan yang terkenal dengan kecantikannya.

Dengan isinya yang amat enak sedap dan kenyal tidak hairanlah kenapa ia amat disukai ramai orang. 1 ikan cupang termahal yang pertama kachen worachai. Untuk menonton gambar gambar ikan yang di pamerkan semasa karnival tersebut boleh terus menonton di sini https youtu be ityqaz34 ty karnival.

Kesukaran ditemui dan kadar pertumbuhan yang perlahan juga membuatkan ikan ini menjadi buruan. Sekilogram boleh mencecah sehingga rm550. Seekor ikan laga betta yang mempunyai warna sama seperti bendera thailand dijual dalam satu lelongan atas talian pada harga 53 500 baht rm6 617 dianggap mungkin ikan laga paling mahal pernah dijual di dunia.

Dan ini adalah harga yg.

Pin On Koko Sail

Terbagus 30 Gambar Ikan Laga Kartun Kartun Ikan Matching For Android Apk Download Download 6 Jenis Ikan Cupang Aduan Dan Hias T Di 2020 Kartun Finding Nemo Gambar

Ikan Laga Termahal Di Karnival Ikan Laga Liar Wild Betta Yang Pertama Di Malaysia Youtube Di 2020 Betta Ikan Malaysia


LihatTutupKomentar
close
">