Liar Ikan Laga Kampung

Ikan laga nie mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil. Biru merah dan hijau berlatarbelakangkan badan bewarna hijau merupakan karakter ikan laga liar.

Pelbagai Jenis Ikan Laga Untuk Dijual Ikan Laga Kuala Kedah Facebook

Kebanyakan adalah berasal dari hutan dan paya tropika di sekitar asia tenggara.

Liar ikan laga kampung. Untuk menonton gambar gambar ikan yang di pamerkan semasa karnival tersebut boleh terus menonton di sini https youtu be ityqaz34 ty karnival. Spesis ikan laga. Selain menjalankan projek penternakan ikan laga sendiri mariyati turut mengambil upah membela ikan ikan laga daripada individu lain seperti ikan laga liar yang baru sahaja diambil semula oleh tuan punya.

Ikan laga liar yang garang amat garang apabila di adu di zaman tidak tahu apa apa seorang kanak kanak meletakkan dua ikan karin laga dalam satu besen. Dan kini dikacuk dengan banyak. Ikan laga liar ini dalam bahasa saintisnya adalah betta imbellis.

Beli makanan ikan betta marubeni pellet dengan harga borong. Atau ingin tahu gambar ikan laga kampung. Ikan laga dibahagikan kepada 2 ketegori utama iaitu ikan laga moden dan ikan laga liar ikan kampung.

Ikan laga kampung original iaitu ikan liar yang ditangkap sendiri oleh kami di habitat liarnya iaitu di sawah bendang dan kadang di kawasan paya ikan laga liar ini adalah jenis ikan laga yang agresif tidak boleh ditempatkan bersama samada jantan bersama jantan atau jantan bersama betina tidak boleh. Ikan yang warna biru itu lah ikan laga siam warnanya terang dan lagi saiznya lebih besar dari original kampung. Ikan nie boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas.

Saya pun tak tahu cerita asalnya kenapa ia dipanggil ikan laga siam memang dari kecil lagi saya kenal ikan laga yang besar yang beli kat kedai orang panggil ikan laga siam skila siam. Ikan laga adalah keturunan betta namun dalam keluarga imbellis jenis liar. Ditemui dikawasan asal mereka.

Ikan laga pertama terbesar ditemui di admin x ingt tmpt tu pada 90 an dulu. Karin gergasi giant betta karin nie datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti saiz ikan nie 2 kali ganda besar dari ikan normal. Beberapa diantara nama ikan laga seperti betta.

This video is unavailable. Https bit ly 2azl8jz spesis ikan laga betta liar yang asli 73 spesis ikan betta ini adalah spesis ikan betta liar wild betta. Khasnya disini bila sebut ikan laga liar yang paling popular adalah spesis dari keluarga splendens walaupun terdapat pelbagai spesis ikan laga dari keluarga yang berbeza.

Ia akan menggigit sesama mereka ikan ini dipelihara bersendirian didalam balang atau akuarium. Ikan laga sendiri masih dalam satu kategori ikan cupang namun para breeder mengelompokkannya bedasarkan kekuatan fisik yakni sangat tahan dan kuat. Upah yang diperoleh daripada membela ikan laga ini juga tidak kurang lumayannya dan pernah mencecah sehingga rm600 hanya untuk tempoh beberapa bulan.

Siapa sih yang tak kenal ikan laga salah satu jenis ikan hias yang mudah dipelihara. Kalau anda baru dalam dunia ikan betta ini saya akan bagitahu anda sedikit pengetahuan umum tentangnya.

Betina Kampung Ori Pilt Page Ikan Laga Liar Betta Cantik Terengganu Facebook

Sauk Ikan Laga Kampung Imbellis Betta Youtube

Imbellis Hunter 5 Ikan Laga Kampung Ori Terbaik Dari Paya Youtube

Tangkap Ikan Laga Liar Youtube

The Journey Ikan Laga Sepilai The Story

Ikan Laga Supplier Home Facebook

Up Ikan Legend Satu Kali Lg Bos Kot Pilt Page Ikan Laga Liar Betta Cantik Terengganu Facebook

Cara Tangkap Ikan Laga Video Kompilasi Youtube

Perbezaan Ikan Laga Kg Dari Kawasan Pilt Page Ikan Laga Liar Betta Cantik Terengganu Facebook

Nizam Betta Kenali Jenis Jenis Ikan Laga Liar Wild Facebook

Ikan Laga Kampung Archives Ikan Laga Liar

Senarai Ikan Laga Liar Wild Betta Yang Di Pamerkan Di Karnival Wild Betta Malaysia Youtube

Senarai Jenis Spesis Dan Asal Usul Ikan Laga Liar Wild Betta Dalam Dunia Some Bullet For Your Head

Lebih 25 Spesis Ikan Laga Di Perairan Malaysia Youtube

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube

22 Jenis Ikan Laga Liar Wild Betta Fish Youtube

Ikan Pelaga Kampung Pilt Page Ikan Laga Liar Betta Cantik Terengganu Facebook

Betta Imbellis Ikan Laga Kampung Jumpa Lubuk Vlog 23 Youtube

Imbellis Betta Penjagaan Ikan Laga Khusus Untuk Imbellis Youtube


LihatTutupKomentar
close
">