Ikan Laga Lemah

Ikan laga nie mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil. Kenapa ikan laga mendapat sambutan.

Ikan Laga Aquarium Cara Pembiakan Ikan Laga

Perlu masuk di dalam bekas yan.

Ikan laga lemah. Ikan nie boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas. Jangan bagi air paip mati ikan tuh. Karin gergasi giant betta karin nie datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti saiz ikan nie 2 kali ganda besar dari ikan normal.

Ikan laga juga sensetif dengan klorin dan anti klorin air yang berklorin menyebabkan ikan menjadi lemah dan tidak aktif tetapi anti klorin yang berlebihan tanpa penapis dan pam juga boleh membuatkan jangka hayat ikan menjadi pendek. Cara yang terbaik ialah dapatkan air yang jernih dari perigi atau sungai yang bebas pencemaran. Ikan laga pertama terbesar ditemui di admin x ingt tmpt tu pada 90 an dulu.

Untuk melatih daya tahannya kita bisa melatih ikan cupang untuk ngedok dengan cara. August 9 2011 at 10 50 pm. Sebab itu kot pasangan ikan saya ini tidak bertelur lagi.

Kami berkongsi cara ternakan ikan laga mudah giler cara ternak ikan laga sebelum anda membela ikan laga anda dikehendaki membuat tempat tinggal ikan laga oleh kerana ikan laga lebih berminat tinggal di dalam kaca daripada plastik dapatkan size tempat tinggal sekurang kurangnya lebih 9 cm maklumlah ikan laga pun nak tinggal tempat besar untuk tumbesaran. Letakkan anti klorin pada kadar yang minimum sahaja. Saya letak ikan laga saya lebih dari seminggu bersama dalam balang tersebut namun tiada juga hasil.

Saya ada baca di forum selepas proses bertelur yang pertama perlu asingkan pasangan ini dan bagi rehat dalam 2 minggu untuk ikan ikan ini aktive semula. Si jantan tidak membuat sarangnya dengan baik dan ikan ikan ini tidak bertelur. Mungkin juga air bro pakai air apa.

Dan kini dikacuk dengan banyak. Letak air biasa2 macam air hujan air embun pun boleh. Mulut dia asyik ke atas saja nak kata lapar bg makan xmakan plak mcm lemah semacam ja sbb air ka air apa yg sesuai nak cari air telaga xda la plak kan tq in advance.

Setelah perawatan lalu ganti air ikan gunakan air yang sudah tua sudah diendapkan 1 2 hari gunakan air tanah agar lebih baik atau air mineral hehe berikan sedikit garam dan biarkan sebentar agar adaptasi 1 2 jam lah lalu coba rendengkan kembali dengan ikan lainnya apakah sudah berani atau belum. Ikan cupang yang sakit lemas sudah tidak bergairah insyaallah bisa sehat kembali dengan cara penanganan seperti yang saya lakukan. The next video is starting stop.

Ikan laga ikan laga memang cantik tetapi suka bergaduh dengan ikan lain termasuk jenis ikan pelaga yang lain. Ikan laga found 1395 pets for sale in entire malaysia page 1 of 35.

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Untuk Memastikan Ikan Dalam Keadaan Sihat

Image Result For Ikan Laga Betta Fish Betta Fish Tank Betta

Cara Menjaga Ikan Laga Dengan Baik Dan Betul Tarahap

Ikan Laga Aquarium Penjagaan Ikan Laga

Cupang Bagan Cupang Aduan Betta Fighter

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Pembiakan Ikan Laga Updated

Jenis Jenis Ikan Laga Ikan Cupang Ikan

Cara2 Merawat Ikan Laga Betta Cupang Yang Sakit Youtube

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Penjagaan Ikan Laga Untuk Penternak Baru

Saadson S Betta Fish Pembiakan Ikan Laga 6

Terokai Kehidupan Ikan Laga Jenis Jenis Ikan Laga

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube Betta Fish Betta Fish

Betta Kempadang Jual Beli Dan Belajar Posts Facebook

1001 Tipe Jenis Nama Ikan Laga Crowntail Dan Cupang Plakat Halfmoon Betta Splendens Aceh

Berita Tv Malaysia January 2019

Pin On Assignment 1

Ikan Laga Siam Siamese Fighting Fish Siamese Fighting Fish Betta Fish Fish

Variasi Ekor Ikan Laga Betta Village Betta Ikan Cupang Hewan

Ikan Laga Aquarium Penjagaan Anak Ikan Laga


LihatTutupKomentar
close
">