Ikan Laga Air Berbuih

Kemungkinan pertama air kolam menjadi berbusa karena terjadi peningkatan kadar gas co2 dan banyak plankton yang mati. Daun daun ini selain mampu memberikan kualiti air terbaik untuk ikan laga atau ikan gapi.

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta

Benda pertama yang terhasil adalah lumut.

Ikan laga air berbuih. Apr 16 2008 9 mixxer legendary member. Lumut lumut halus akan mula tumbuh dipermukaan daun. Kemungkinan kedua munculnya busa pada kolam dikarenakan tingginya kadar organik terlarut dalam air.

Segeralah pindahkan ikan yang sudah siap melakukan perkawinan di akuarium khusus dengan ikan jantan. Tapi kenapa air dalam bekas ikan lagi 1 tu slalu berbuih walaupun setiap hari tukar air. Air hujan didapati selamat untuk ikan laga.

Seperti misalnya tingginya kadar organik terlarut. Sentiasa menjaga kualiti air dan hiasilah bekas atau akuarium dengan tumbuhan dan sebagainya. Opps ada lg 1 soalan nih kenapa.

September 23 2011 at 7 11 pm. Oleh kerana ketahanan daun daun ini dalam air ia mampu menghasilkan makanan kepada ikan. Joined nov 12 2007 messages 13 252 reaction score 63 points 120.

Ikan yg berbuih tu tandanya dia nk mengawan dah matang yg sekor lagi belum matang. December 2 2011 at 6 11 am. Karena kadar protein yang terkandung di dalam telur tersebut sangat tinggi sehingga cepat berdegradasi menjadi amonia.

Tidak seperti kolam ikan konsumsi yang berbusa seperti ikan nila misalnya atau kolam ikan koi berbusa dan semua ikan yang dipelihara di kolam. Jika dilihat ikan laga akan naik ke permukaan air dan mengambil udara dan kemudiannya berenang kembali ke bawah air dalam masa yang agak lama. Joined sep 5 2007 messages 9 333 reaction score 1 points 65.

Ikan laga mempunyai organ yang dipanggil labirin di mana ianya terletak di belakang kepalanya yang mana membolehkan ia menyimpan udara. Mereka akan mengutis ngutis lumut sebagai makanan. Ikan akan lebih sihat aktif dan cergas sekiranya mendapat kasih sayang dan penjagaan yang rapi.

Ada beberapa kemungkinan penyebab air kolam ikan menjadi berbusa berbuih. Dia nak mengawan tu bro aku tak ingat ikan jantan atau betina. Bisa jadi busa yang ada di permukaan air akuarium bukanlah buih buih air namun justru telur ikan.

Anak ikan atau ikan dewasa makan lumut. Ikan yang bertelur biasanya akan menunjukkan tanda tanda kawin sebelumnya. Satu bekas ikan laga ni x berbuih pun air dia.

Hasil lain yang boleh wujud. Ikan laga boleh bernafas di bawah dasar air dan juga di bahagian atas permukaan air. Sayangi ikan anda tips terakhir ialah sayangi ikan anda.

Buih tu banyak kat permukaan air. Posted by unknown at 20 02. Tak perasan lak waktu pagi ke bila.

Oleh kerana kebolehan ini untuk. Jika air kolam bergelembung atau berbusa itu pertanda tidak baik untuk kesehatan ikan yang ada di kolam karena gelembung busa pada kolam diakibatkan karena faktor buruk pada air kolam itu sendiri. Please help me xtw nk buat mcm mana reply.

Dah masuk musim mengawan ker. Selain air yang berbusa kondisi ini biasanya juga menyebabkan air kolam menjadi keruh dan pekat. Apr 16 2008 8 zck banned.

Beri makan mengikut waktu dan tidak dalam kuantiti yang terlampau banyak.

Saadson S Betta Fish Pembiakan Ikan Laga 6

Ikan Laga Betta Breeding Berbalik Pada Ikan Laga Facebook

Pin On Assignment 1

Tanda Ikan Selesa Dgn Air Berbuih Buih Aus Betta Ampang Facebook

Reupload Si Kerdil Ikan Laga Menelan Cacing Besar Monster Di 2020 Betta Ikan Air Tawar Anjing

Sungai Di Dalam Syurga Ikan Laga Ku Beranak Part 1

Ikan Laga Dan Cara Penjagaan Zikri Husaini

Cara Sukses Mengawinkan Ikan Cupang Betta Untuk Pemula Ikan Laga Youtube

Berbuih Buih Pakai Tantanic Saja Ds Betta Malaysia Facebook

Terokai Kehidupan Ikan Laga Jenis Jenis Ikan Laga

Cara Membedakan Ikan Cupang Betina Dan Ikan Cupang Pejantan Youtube

Ke Bulan Blog Muka Hias Malaysia Cara2 Pembiakan Ikan Laga

Cara Menjaga Ikan Laga Dengan Baik Dan Betul Tarahap

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Penjagaan Ikan Laga Untuk Penternak Baru

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube Betta Fish Betta Fish

Kenali Buih Dan Telur Ikan Laga Betta Fish Youtube

Cara Cara Nak Ternak Ikan Laga Dan Selepas Ikan Laga Betelur Dan Tips Youtube

Keli Oh Keli Fakta Yang Anda Perlu Tahu Tentang Ikan Laga

Petanda Ikan Laga Membuat Buih Depermukaan Air Ikan Laga Halfmoon Youtube


LihatTutupKomentar
close
">