Tanda Ikan Laga Nak Mengawan

Keadaan air yang buruk mendatangkan banyak keburukan kepada ikan laga selain membantu pembiakan bakteria bakteria. Bagaimana nak tahu sudah bertelur atau belum.

Ikan Laga Betta Breeding Berbalik Pada Ikan Laga Facebook

Ikan laga mengawan dlm waktu2 tertentu je bro pagi tdk pon petang senang cite lu kene asingkan dulu jantan ngn betina tapi letak dalm bekas yg jernih supaya c jantan ngn si betina leh kenal2 dulu s elok2nye 2 hari dlam 2 haritu bg la makn secukupnye bile c jantan dah mula buat buih baru la letakan dlm 1 bekas seeloknye aquarium satu kaki thank you sambungan nye akan datang.

Tanda ikan laga nak mengawan. July 29 2020 at 12 24 pm unknown said. Unknown 18 march 2019 at 17 09. Nak tnya ikan jantan dan betina mengawan ok jer dalam masa 2 3 hari letak skali lepas yg betina bertelur semalaman betina jadi agresif pangkah yg jantan dalam masa semalaman jer yg jantan mati ekor carik.

Si betina akan mengeluarkan telur dan si jantan akan. Unknown 9 november 2014 1 51 pg. Bukan ke ikan laga betina boleh hidup secara kumpulan tapi kenapa ikan laga betina saya asyik gaduh.

Mungkin saran ini terdengar aneh. Penyakit yang selalu menyerang ikan anda kebanyakannya adalah bakteria kulat dan parasit. Sirip badan ikan laga saya jadi hitam.

Hi saya nak tanya. Sesetengah bakteria datang dari makanan yang terbiar. Ikan betta ikan laga adalah sejenis ikan yang membiak secara bertelur.

Knpa ikan laga saya tak nak mengawan. Ikan laga saya baru saja bertelur tapi kali ini dia bertelur sikit dari yang biasa saya fikir mungkin sebab terlalu pendek saya bagi die rehat dari mengawan yg lepas pada hari yg sama waktu malam waktu saya nak bagi makan saya nampak banyak telur dalam bekas betina yg saya ngawankan pagi tadi macam manusia ada sperm dan ovum baru dapat jadi anak ikan pon sama ke saya x letak pon telur. Tlong ajr bpe lma untk knl2 ikan laga ea sy jtn dh buat buih tau ajr kn saya sy ada 2 ikan laga.

Carilah tanda tanda ikan bermasalah dengan pernapasan. Macam mana nak cantikkan ikan laga. Air ikan laga ni hari2 ke kena tukar tengok air mcm ok je lagi.

Namun jika ikan cupang anda terus berada di permukaan akuarium dan berusaha menghirup udara bisa jadi inilah tanda adanya penyakit. Ikan laga juga seperti ikan ikan hiasan lain sekirannya penjagaan kurang diambil perhatian ikan laga mempunyai risiko kepada pelbagai. Tolong ceritan dengan dengan lebih terperinci perbezaan.

Berapa lama tempoh mengawan. Bagaimana nak tahu ikan laga telah selesai mengawan. Proses bertelur melibatkan beberapa langkah separti membuat buih.

Amati apakah ikan cupang anda berusaha menggosokkan atau menggarukkan badannya. Dah 5ekor laga betina aku letak. August 9 2020 at 6 41 pm ikansendiribertanya said.

Awanama 13 november 2014 12 08 pg. Selamat menonton sekadar ingin berkongsi pendapat.

Cara Ikan Laga Mengawan Clip0 Youtube

Berapa Lama Telur Ikan Cupang Menetas Inilah Proses Jawabanya Youtube

Arifbetta Ikan Laga On Twitter Buih Kosong Tiada Telur Kalau Dah Mengawan Baru Ada

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Mudah Biakkan Ikan Laga

Ke Bulan Blog Muka Hias Malaysia Cara2 Pembiakan Ikan Laga

Cupang Ikan Cupang Bertelur Youtube

Mengenali Jantina Ikan Laga Jantan Dan Betina

The Journey Ikan Laga Sepilai The Story

Betta Mfa Cara Pembiakan Ikan Laga Breed Betta Fish

Cara Cara Mengenali Ikan Laga Betina Yang Sudah Matang Full Review Youtube

Syrian Hamster Pet Specialist Pembiakkan Ikan Laga

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta

Cara Cara Nak Ternak Ikan Laga Dan Selepas Ikan Laga Betelur Dan Tips Youtube

Ikan Laga Dan Cara Penjagaan Ikan Laga Dan Cara Penjagaan

Cara Mengahwinkan Ikan Laga Step2 Lepaskan Betina Youtube

Punca Ikan Laga Betina Membuang Telur Youtube

Cara2 Pembiakan Ikan Laga Kali Ni Saya Rf Betta Pondok Ikan Laga Facebook

Cara Mengawinkan Ikan Cupang Giant Dengan Tingkat Keberhasilan Tinggi By Andi Ardhian Medium

Tutorial Kaedah Membiakkan Ikan Laga


LihatTutupKomentar
close
">