Ikan Laga Putih

Jika anda mempunyai ikan laga pastikan ia mempunyai makanan yang berkualiti tinggi air yang bersih dan rawatan sekiranya ia sakit. Cara mengenal ikan bersedia pembiakan ikan laga atau betta splendens sangat mudah tetapi mencabar.

4 Ikan Cupang Termahal Di Dunia Harganya Setara Motor

Ikan cupang jantan yang sudah dewasa umur lebih tiga bulan memiliki ciri khusus membuat busa atau buih di permukaan air umumnya akan ditempelkan di vegetasi atau daun di pinggiran sungai atau rawa ikan cupang yang masih di alam.

Ikan laga putih. Yang nie memang jelas terlihat pada ekor ikan orang putih menggelar ikan nie crowntail kerana ekornya yang berbentuk mahkota. Jenis jenis ikan laga betta fish betta mfa jenis jenis ikan laga betta fish betta mfa. Buih buih ini dibuat dengan menelan udara dan meniup gelembung sekresi oral di dekat permukaan air.

Plakat juga datang dalam bentuk. Masyarakat melayu menggelarnya karin matahari kerana ekornya yang seakan dengan sinaran cahaya matahari. Ketika usia enam tahun dia dan rakannya sentiasa berkubang di tepi sawah untuk menangkap ikan malah minatnya terhadap aktiviti itu terbawa bawa sehingga dew.

Umur ikan laga adalah tidak lama. Ada juga yang mempunyai sisik naga yang dilapisi dengan warna putih tembaga atau platinum. Orang cina mesti nak punyer reply.

Patutla ikan laga putih aku yang dulu tu tak dapat anak. Mana nak dapat ikan laga putih tuh kalau jual tuh mahunya ratus2x. Masukkan garam berubat garam akuarium 1 2 sudu kecil gelen setiap kali air ditukar.

Selamat datang betta lover. Ini boleh dinilai dengan ikan laga jantan membuat buih di atas permukaan air manakala si betina akan mempunyai bonjolan putih di bahagian bawah perut dan badan yang berbelang menegak apabila terlihat si. Dan untuk rentang waktu pembuatan gelembung sarang ini tidak.

Terdapat ikan laga dengan ekor seperti sebuah mahkota ekor seperti separuh bulan dan juga ekor berganda. Ikan laga found 1395 pets for sale in entire malaysia page 1 of 35. April 25 2011 at 10 23 pm.

Terdapat tompok seperti kapas putih pada badan atau kepala lesu tidak lalu makan sirip menguncup dan warna badan jadi pucat. Asingkan ikan sakit dari ikan yang sihat. Jenis jenis ikan laga betta fish halfmoon betta bulan hm karin.

11302900209598 mohd fajiha no akaun. Jika rawatan ini. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan menyediakan induk yang berkualiti dan ready to breed.

Masyarakat melayu menggelarnya karin matahari kerana ekornya yang seakan dengan sinaran cahaya matahari. Kena asingkan pulak 2 3 kali reply. 7611044266 mohd fajiha powered by blogger.

Karin plakat plakat betta ikan laga ini boleh dikenal pasti dengan sirip atas yang pendek dan sirip bawah yang memanjang. Orang putih menggelar ikan ini crowntail kerana ekornya yang berbentuk mahkota. April 25 2011 at 11 02 pm.

Cuci tangki atau balang ikan sebersih bersihnya dan jemur pada matahari. Ikan laga hanya. Karin plakat plakat betta ikan laga nie boleh dikenal pasti dengan sirip atas yang pendek dan sirip bawah yang memanjang.

Plakat juda datang dalam bentuk halfmoon. Ikan tu kawan mak aku yang bagi. Cina tapi cina tu rapat ngan melayu.

013 9242737 email ke. Tukar air 100 3.

30 Gambar Kartun Ikan Cupang Halfmoon Ikan Laga Picture Animated Wallpaper Images On Betta Fish Download Jenis Ikan Cupang Palin Di 2020 Gambar Ikan Cupang Kartun

White Blue King Rosetail For Sale Jual Ikan Laga King Rose Tail Biru Putih Langka Youtube

Ji21hl4lpdtxwm

Mengobati Ikan Cupang Terkena White Spot Youtube

Pin On Bettas

Cara Mudah Melatih Ikan Cupang Aduan Biar Galak Dan Giras Bikin Sering Menang Portal Jember

Ikan Cupang Halfmoon Salamander Hm28 Warna Dominan Merah Kondisi Ikan Sehat Tubuh Proporsional Dan Sirip Ikan Balance Ikan Cupang Betta Ikan Cupang Ikan

Ikan Cupang Halfmoon Bagan Serit Medan Malaysia Biru Putih Merah Murah Berkualitas Real Picture Shopee Indonesia

20 Jenis Ikan Cupang Yang Bisa Anda Pilih Untuk Dipelihara Blog Ruparupa

Ikan Cupang White Opaque Ingat Warnanya Harus Bersih Ya Youtube

Wallpaper Ikan Cupang Keren Ikan Cupang Betta Ikan Akuarium

Gambar Animasi Ikan Cupang Hitam Putih Gambar Ikan Hd

Jenis Ikan Hias Predator Air Tawar Yang Unik Predator Ikan Air Tawar Gambar

Ini 5 Ikan Cupang Termahal Jangan Digoreng Ya

Pin Di Ikan Cupang

Cara Menghilangkan Mengobati White Spot Pada Ikan Hias Dunia Fauna Hewan Binatang Tumbuhan Dunia Fauna Hewan Binatang Tumbuhan

Fccp Show Off On Instagram Fccp Ku Tunggu Dengan Sabar Boleh Like Komen Tapi Tolong Jangan Ditanya Fccp Cupanghias Cu Betta Ikan Cupang Ikan

Pin Oleh Cv Lintas Nusantara Di Art Di 2020 Ikan Badut Ilustrasi Hewan Gambar

Jual Cupang White Dragon Murah Harga Terbaru 2020


LihatTutupKomentar
close
">