Ekor Ikan Laga Terkoyak

Wan muhammad fikri al amin bin wan nadzri says. Keadaan air yang buruk mendatangkan banyak keburukan kepada ikan laga selain membantu pembiakan bakteria bakteria.

Ikan Cupang Betta Fish Jenis Jenis Ikan Cupang Betta Fish

Kadangkala ikan betina juga akan.

Ekor ikan laga terkoyak. Salah satu hobi saya yang terkini bela ikan laga ekor kembang atau half moon beta sebelum ini saya dah pernah ceritakan mengenai ikan laga half moon ini yang sememangnya ada banyak warna yang cantik cantik. Yang tuh susah nak jawab. Jika bahagian ekor ikan laga mengalami kerosakan atau terkoyak maka ia sangat memberi kesan kepada keterampilan ikan laga.

Ikan laga yang sudah menjangkau usia yang matang tidak boleh diletakkan beberapa ekor di dalam satu tempat. Tukar air 100 2. Saya sukakan ikan pelaga sebab nanti bolelah saya lagakan sesama ikan baru best.

Biarkan jerla bro reply. Ikan laga jantan akan berlawan hingga salah seekor mati. Ekor ikan laga adalah antara aset penting yang ada pada ikan laga.

Air yang kotor akan menyebabkan bakteria dan partikel partikel merbahaya merebak dalam air rawatan. Seperti ikan ikan lain ikan betta juga tidak terkecuali daripada mengalami penyakit. Sirip ikan cupang merah terkoyak serokan ikan dari jaring mandi busa.

Sesetengah bakteria datang dari makanan yang terbiar. Sirip atau ekor ikan betta seolah olah menjadi lebih pendek dan lebih pendek atau ekornya seolah olah jatuh dan terdapat warna hitam atau merah di tepi sirip ekor betta ini. Ubat untuk ekor ikan laga.

Ini kerana ikan laga berdarah fighter dan akan bertarung dan membunuh ikan laga yang lain. Rahasia dibalik deskripsi video youtube adpohon 30detik sedikit namun pasti jalan. Kolombo 3 november xinhua lebih dari 100 ekor ikan paus yang pada senin 2 11 terdampar di beberapa pantai sri lanka pada selasa 3 11 pagi waktu setempat berhasil diselamatkan dan.

Kebaikan daun ketapang untuk ikan laga tumbuhan air untuk ikan laga. Ikan laga juga seperti ikan ikan hiasan lain sekirannya penjagaan kurang diambil perhatian ikan laga mempunyai risiko kepada pelbagai. Tail rot or fin rot ekor atau sirip mereput simtom.

Ekor ikan laga terkoyak apa perlu buat. October 22 2011 at 9 57 pm. Ikan laga jantan sye slalu serang btine kalau dicampurkan bersame walaupun sye dah kenal kenalkan dalam seminggu ape boleh sye buat untk mengatasi masalah ni satu lagi soalan boleh tak ikan btine yg dah terkoyak ekor bertelor.

October 12 2011 at 9 31 pm. Terdapat banyak sebab yang menyebabkan ekor ikan laga mengalami kerosakan jadi sangat penting bagi pemilik ikan laga untuk. Kalau anda seorang penggemar ikan laga tentu takkan lekang mata melihat kecantikan ikan laga ekor kembang half moon beta ini.

Ekor ikan laga adalah antara aset penting yang ada pada ikan laga malah ekornya juga adalah nilai utama dalam penampilan ikan laga itu sendiri. Member haku bagi kt haku sekor ikan laga yg ekor nya terkoyak dn hampir putus mcm mna nk merawat ekor nya itu. Warna mungkin pudar pucat.

Sekiranya ikan laga betina dicampurkan dengan ikan laga jantan ikan betina akan luka dan cedera teruk. Penyakit yang selalu menyerang ikan anda kebanyakannya adalah bakteria kulat dan parasit. Jenis penyakit ikan laga gambar rawatan untuk ikan laga.

Nika Patch A Tail Untuk Ikan Laga Hiasan Betta Ekor Koyak Fin Rot Shopee Malaysia

Klu Ekor Ikan Laga Anda Koyak Try La Pemeliharaan Ikan Laga Facebook

Cara Rawat Ekor Ikan Guppy Yang Koyak Dan Cara Mengatasi Nya Youtube

Variasi Ekor Ikan Laga Betta Village Betta Ikan Cupang Hewan

Cara Ternak Ikan Cupang Mengawinkan Aduan Hias Dan Terbesar

Istana Ikan Hias Pet Shop Jenis Jenis Ikan Cupang

Cara Merawat Ikan Laga Kaloi Dan Lain2 Ikan Hiasan Yang Sakit

Cara Mudah Merawat Dan Mempercantik Ekor Ikan Cupang Update 2020 Bukareview

Cara Menyembuhkan Ekor Ikan Cupang Hias Marbel Blue Rim Youtube

Betta Kempadang Jual Beli Dan Belajar Posts Facebook

Ikan Laga Viral Posts Facebook

6 Jenis Ikan Cupang Aduan Dan Hias Termahal Beserta Harganya Zona Ikan

Ikan Ku Jenis Jenis Ikan Cupang

Pin On Cepang

Kenapa Telur Cupang Gagal Menetas Ini Faktor Faktor Penentunya Gerava Ikan Hias Burung Kicau Kucing Anjing

Ikan Cupang Animalgraph

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Untuk Memastikan Ikan Dalam Keadaan Sihat

Dinihandayani

Ekor Ikan Cupang Sobek Berapa Lama Bisa Normal Youtube


LihatTutupKomentar
close
">