Jenis Ekor Ikan Laga

Tetapi pada kali ini saya akan terangkan serba sedikit mengenai beberapa jenis bentuk ekor ikan laga yang biasanya dipertandingkan. Ikan nie boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas.

Pin On Betta World

1001 tipe jenis nama ikan laga crowntail dan cupang plakat halfmoon berbagai nama nama ikan pelaga aduan seperti ikan laga liar ikan pelaga aduan ini banyak sekali terdapat di persawahan atau rawa rawa ikan cupang betta fish drangon atau cupang plakat banyak sekali jenis2 nya seperti halfmoon plakat dragon black atau lain nya di balik nama2 ikan cupang plakat ada juga nama nama ikan cupang.

Jenis ekor ikan laga. Biasanya saiz 2 5inch dan keatas. 7611044266 mohd fajiha powered by blogger. Karin gergasi giant betta karin nie datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti saiz ikan nie 2 kali ganda besar dari ikan normal.

Kini dikacuk dengan banyak jenis dan terdapat dimerata rata tempat. Tetapi pada kali ini saya akan terangkan serba sedikit mengenai beberapa jenis bentuk ekor ikan laga yang biasanya dipertandingkan. Ekornya yang panjang dengan bukaan 180 darjah kelihatan seolah olah seperti separa bulan.

Ikan laga bulan halfmoon betta ikan laga bulan boleh dilihat terus kepada ekornya ikan ini mempunyai ekor yang benrtbentuk separuh bulan penuh. Sebenarnya terdapat pelbagai jenis dan bentuk ekor ikan laga. Ikan laga matahari crowntail betta yang nie memang jelas terlihat pada ekor ikan mat leh menggelar.

Tetapi pada kali ini saya akan terangkan serba sedikit mengenai beberapa jenis bentuk ekor ikan laga yang biasanya dipertandingkan. Halfmoon hm halfmoon merupakan antara jenis yang paling diminati ramai. Saiz ikan ini 2 kali ganda besar dari ikan normal.

Jenis jenis ikan laga betta fish betta mfa jenis jenis ikan laga betta fish betta mfa. Ekornya yang panjang dengan bukaan 180 darjah kelihatan seolah olah seperti separa bulan. Halfmoon yang sempurna mempunyai ekor yang berbentuk separuh bulan 180 darjah.

Tukar air 100 2. Halfmoon hm halfmoon merupakan antara jenis yang paling diminati ramai. Warna mungkin pudar pucat.

Air yang kotor akan menyebabkan bakteria dan partikel partikel merbahaya merebak dalam air rawatan. Karin gergasi giant betta karin ini datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti. Ikan laga nie mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil.

Tail rot or fin rot ekor atau sirip mereput simtom. Halfmoon hm halfmoon merupakan antara jenis yang paling diminati ramai. Sirip atau ekor ikan betta seolah olah menjadi lebih pendek dan lebih pendek atau ekornya seolah olah jatuh dan terdapat warna hitam atau merah di tepi sirip ekor betta ini.

Jenis halfmoon pelbagai pertandingan show bettas juga diadakan sama ada di dalam negara sehinggalah ke peringkat antarabangsa yang mempertaruhkan kecantikan ikan oleh pembiak dan peminat ikan laga dari seluruh dunia. 11302900209598 mohd fajiha no akaun. Sebenarnya terdapat pelbagai jenis dan bentuk ekor ikan laga.

Ikan laga ini mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil. Kini ikan laga hias atau betta hias semakin digemari di semua peringkat usia kerana variasi pelbagai warna yang menarik dan juga jenis jenis ekor yang pelbagai bentuk dan saiz. Jenis jenis ikan laga betta fish halfmoon betta bulan hm karin.

Ikan ini boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas. Dan kini dikacuk dengan banyak. Betta village sebenarnya terdapat pelbagai jenis dan bentuk ekor ikan laga.

Ikan laga pertama terbesar ditemui di admin x ingt tmpt tu pada 90 an dulu. Selamat datang betta lover. Ekornya yang panjang dengan bukaan 180 darjah kelihatan seolah olah seperti separa bulan.

013 9242737 email ke.

Paling Bagus 24 Gambar Wallpaper Ikan Cupang Ikan Cupang 3d Wallpaper For Android Apk Download Wallpaper Ikan Cupang For Android Apk Di 2020 Betta Ikan Cupang Ikan

Mengenal Perbedaan Ikan Cupang Hias Dan Aduan Serta 6 Jenis Yang Paling Laris Dunia Fauna Hewan Binatang Tumbuhan Ikan Cupang Ikan Betta

Variasi Ekor Ikan Laga Betta Village Betta Ikan Cupang Hewan

Black Copper Dragon Fancy Male Hmpk Betta Betta Fish Fish Pet

14 Jenis Ikan Cupang Aduan Dan Hias Terbesar Di Dunia Satria Baja Hitam Ikan Cupang Betta Ikan

Pin Di Beautiful Betta Fish

Types Of Betta Fish There Are Lots Of Different Types Of Betta Fish And This Article Covers Them In Detail Including Betta Fish Types Betta Aquarium Pet Fish

Alien Crowntail Betta Betta Betta Aquarium Betta Fish Types

Jay Loo Betta Fish Betta Beautiful Fish

The Most Expensive Betta Fish Nice Betta Thailand Co Ltd Betta Fish Betta Breeding Betta Fish

Ikan Cupang Halfmoon Salamander Hm28 Warna Dominan Merah Kondisi Ikan Sehat Tubuh Proporsional Dan Sirip Ikan Balance Ikan Cupang Betta Ikan Cupang Ikan

Pin On Betta Things

Fccp Show Off On Instagram Fccp Ku Tunggu Dengan Sabar Boleh Like Komen Tapi Tolong Jangan Ditanya Fccp Cupanghias Cu Betta Ikan Cupang Ikan

Cara Mudah Untuk Mengenali Jenis Jenis Ikan Laga Bagi Mereka Yang Baru Berminat Untuk Membela Pets Fish Fish Pet

Pin On Fancy Bettas

Variasi Ekor Ikan Laga Betta

Betta Splendens Sziami Harcoshal Betta Fish Types Betta Fish Betta

Pin Oleh Andi Muh Di Cupang Di 2020 Ikan Cupang Binatang Ikan

Pin Oleh Gena Gill Denham Di Bettas Aquariums Ikan Cupang Ikan Betta


LihatTutupKomentar
close
">