Ikan Laga Lawa

Cara yang terbaik ialah dapatkan air yang jernih dari perigi atau sungai yang bebas pencemaran. Masukkan sehelai daun ketapang kering dan sedikit garam kasar.

Dua Peternak Cupang Ini Sudah Jadi Eksportir Youtube

Ikan nie boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas.

Ikan laga lawa. Sebab itu kot pasangan ikan saya ini tidak bertelur lagi. Makanan merupakan salah satu perkara penting dalam penjagaan ikan laga dari kecil hingga ke saiz matang makanan banyak memberi impak dan kesan keatas ikan laga anda makanan yang betul disertai dengan kuantiti yang betul akan menjadikan ikan anda sentiasa aktif. Pastikan kualiti air yang baik jika air paip biarkan 2 atau 3 hari dalam baldi untuk mengurangkan klorin.

Ini penting supaya anda dapat sentiasa menikmati keunikan dan kecantikan ikan laga anda jadi apa makanan terbaik untuk ikan laga. Ikan laga found 1395 pets for sale in entire malaysia page 1 of 35. Ikan laga pertama terbesar ditemui di admin x ingt tmpt tu pada 90 an dulu.

Ikan laga juga sensetif dengan klorin dan anti klorin air yang berklorin menyebabkan ikan menjadi lemah dan tidak aktif tetapi anti klorin yang berlebihan tanpa penapis dan pam juga boleh membuatkan jangka hayat ikan menjadi pendek. Si jantan tidak membuat sarangnya dengan baik dan ikan ikan ini tidak bertelur. Ikan laga lawa ni.

Penyakit ikan laga dan cara mengubatinya 1. Untuk tujuan mengawan ikan laga jantan dan betina akan diletakkan di dalam bekas yang sama selama kira kira dua hingga tiga hari dan proses mengawan dipastikan berlaku apabila ikan laga betina menjauhkan diri dari ikan laga jantan. Ikan laga jantan lebih cantik dan lebih besar daripada betina dan kebiasaannya proses mengawan akan berlaku sebaik ikan laga mencapai umur kira kira tiga bulan.

Saya ada baca di forum selepas proses bertelur yang pertama perlu asingkan pasangan ini dan bagi rehat dalam 2 minggu untuk ikan ikan ini aktive semula. Letak balang di luar rumah biar kena embun semalaman letak. Saya letak ikan laga saya lebih dari seminggu bersama dalam balang tersebut namun tiada juga hasil.

Letakkan anti klorin pada kadar yang minimum sahaja. Ikan laga nie mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil. Bersihkan bekas ikan laga dengan air panas atau suam kerana sabun boleh menjejaskan kesihatan ikan laga penambahan ubat anti klorin diperlukan jika menggunakan air paip.

Dan kini dikacuk dengan banyak. Ketika usia enam tahun dia dan rakannya sentiasa berkubang di tepi sawah untuk menangkap ikan malah minatnya terhadap aktiviti itu terbawa bawa sehingga dew. Karin gergasi giant betta karin nie datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti saiz ikan nie 2 kali ganda besar dari ikan normal.

Tempatkan ikan laga dalam air lama ketika membersihkan bekas. Tukar air 100 2. Air yang telah ditukar haruslah sama suhunya dengan air lama ini adalah untuk mengelakkan perubahan suhu mengejut yang boleh membawa maut pada ikan laga.

Gambar Picture Animated Wallpaper Images Betta Fish Animasi Dunia Ikan Cupang Sapawarga Ikan Cupang Ikan Betta

Pesona Dan Bisnis Abadi Ikan Cupang Youtube

November 2010 Fish And Aquarium Photo Contest Winners Freshwater Aquarium Fish Tropical Fish Tanks Aquarium Fish

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube Betta Fish Betta Fish

Cool Fond Decran Iphone 7 Hd 64 Check More At Http All Images Net Fond Decran Iphone 7 Hd 64 3 Fish Wallpaper Iphone Betta Fish Fish Wallpaper

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Untuk Memastikan Ikan Dalam Keadaan Sihat

Imbellis Betta Penjagaan Ikan Laga Khusus Untuk Imbellis Youtube

Ikan Laga Dumbo Halfmoon Pet Supplies Pet Accessories On Carousell

Betta Fish Care On Twitter Betta Fish Types Betta Fish Tank Betta Fish

Pin Di Creation At Its Finest

Wallpaper Ikan Cupang Ikan Cupang Hias Koi Plakat Fancy Giant Halfmoon Rosetail Ikan Cupang Ikan Gambar

Jual Ikan Cupang Baby Giant Mustard Gas Bgt5 Betta Id Ikan Cupang Betta Ikan

Jenis Ikan Cupang Plakat Part3 Youtube

Featured Betta Fish Betta Macrostoma About Betta Fish Tanks Betta Fish Betta Betta Fish Care

The Journey Ikan Laga Sepilai The Story

Lawa X Ikan Ini Hahahah Namanya Ikan Sekila Laga Flickr

Keli Oh Keli Fakta Yang Anda Perlu Tahu Tentang Ikan Laga

How To Draw A Betta Step By Step Fish Animals Free Online Drawing Tutorial Added By Dawn March 23 2009 10 37 07 Fish Drawings Drawings Animal Drawings

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta


LihatTutupKomentar
close
">