Ikan Laga Berbuih

Lain halnya jika kamu baru mengganti air meskipun air sesuai kebutuhan ikan cupang kok tidak berbuih maka ada kemungkinan ikan cupang kamu kurang sehat alias sakit. Ikan laga jantan akan berlawan hingga salah seekor mati.

Buku Pinky Ikan Laga Mati

Apr 16 2008 3 duzzz super active member.

Ikan laga berbuih. Tempatkan ikan laga dalam air lama ketika membersihkan bekas. Sebab itu kot pasangan ikan saya ini tidak bertelur lagi. Ikan laga jantan lebih cantik dan lebih besar daripada betina dan kebiasaannya proses mengawan akan berlaku sebaik ikan laga mencapai umur kira kira tiga bulan.

Sponsored post apr 16 2008 2 hazualuv legendary member. Bersihkan bekas ikan laga dengan air panas atau suam kerana sabun boleh menjejaskan kesihatan ikan laga penambahan ubat anti klorin diperlukan jika menggunakan air paip. Apabila anda melawat sebuah kedai akuarium anda akan melihat bahawa ikan laga kebiasaanya diletakkan di dalam bekas yang berasingan setiap satunya.

Ini kerana ikan laga berdarah fighter dan akan bertarung dan membunuh ikan laga yang lain. Hai semua eh ku orang pernah tak tangkap dan pelira ikan laga iaitu ikan sepilai dan ikan sekarin tempat saya kalau ikan sepilai tu yang agak besar sikit dan ikan sekarin yang kecil dan berwarna warni tu ikan ikan dapat didapati di kawasan sawah sawah padi alur alur kawasan sawahparit taliair kawasan paya kercut dan lain lain lagi cara nak menangkapnya aagak mudah samada dengan mencari. Air yang telah ditukar haruslah sama suhunya dengan air lama ini adalah untuk mengelakkan perubahan suhu mengejut yang boleh membawa maut pada ikan laga.

Ynag buat buih tu jantan ke betina. Penyebab ikan cupang mengeluarkan buih yang ketiga karena ikan cupang menikah betta lovers ha ha ha menikah. Ada sesiapa tahu tak kenapa ikan laga buat buih.

Sekiranya ikan laga betina dicampurkan dengan ikan laga jantan ikan betina akan luka dan cedera teruk. Dia nak bertelur ke. Joined jan 29 2008 messages 10 128 reaction score 11 points 115.

Biru merah dan hijau berlatarbelakangkan badan bewarna hijau. Ikan laga liar ini dalam bahasa saintisnya adalah betta imbellis. Ikan laga terdedah kepada sembelit jadi sesetengah pakar mencadangkan anda biarkan ikan laga anda berpuasa atau kata lainnya tidak diberi makan untuk satu hari pada setiap seminggu.

Saya ada baca di forum selepas proses bertelur yang pertama perlu asingkan pasangan ini dan bagi rehat dalam 2 minggu untuk ikan ikan ini aktive semula. Aku tak reti pasai ikan2 ni. Si jantan tidak membuat sarangnya dengan baik dan ikan ikan ini tidak bertelur.

Ikan laga yang sudah menjangkau usia yang matang tidak boleh diletakkan beberapa ekor di dalam satu tempat. Ikan laga found 1395 pets for sale in entire malaysia page 1 of 35. Ikan laga jantan amat menjaga wilayah kawasannya.

Kadangkala ikan betina juga akan. Joined apr 2 2008 messages 8 413 reaction. Untuk tujuan mengawan ikan laga jantan dan betina akan diletakkan di dalam bekas yang sama selama kira kira dua hingga tiga hari dan proses mengawan dipastikan berlaku apabila ikan laga betina menjauhkan diri dari ikan laga jantan.

Dalam proses mengawinkan ikan cupang maka buih buih akan dibagun oleh ikan cupang jantan. Ikan laga yang diceritakan ini adalah ikan laga liar bukan sebagaimana yang terdapat di kedai kedai ikan dan akuarium sekarang ikan laga pelaga hiasan crown tail atau half moon. Saya letak ikan laga saya lebih dari seminggu bersama dalam balang tersebut namun tiada juga hasil.

Tolong kalau ada sesiapa ada bela ikan laga. Ikan laga adalah keturunan betta namun dalam keluarga imbellis jenis liar.

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Penjagaan Ikan Laga Untuk Penternak Baru

Terokai Kehidupan Ikan Laga Jenis Jenis Ikan Laga

The Monster S Veil The Quantum Biologist

Senoipraaq Ikan Laga Ikan Sepilai Dan Ikan Sekarin

Jenis Jenis Ikan Laga Wild Betta Youtube Betta Fish Betta Fish

Image Result For Ikan Laga Betta Fish Betta Fish Tank Betta

Ikan Laga Dan Cara Penjagaan Zikri Husaini

Sungai Di Dalam Syurga Ikan Laga Ku Beranak Part 1

Kenapa Ikan Cupang Betina Mengeluarkan Gelembung Inilah Jawabanya Youtube

Saadson S Betta Fish Pembiakan Ikan Laga 6

Jenis Jenis Penyakit Ikan Cupang Giant Dan Gejalanya Betta Collector Ikan Cupang Betta Ikan

Perbedaan Busa Dan Telur Ikan Cupang Analisa Dasar Youtube

Keli Oh Keli Fakta Yang Anda Perlu Tahu Tentang Ikan Laga

Mengenali Jantina Ikan Laga Jantan Dan Betina

Ke Bulan Blog Muka Hias Malaysia Cara2 Pembiakan Ikan Laga

Petanda Ikan Laga Membuat Buih Depermukaan Air Ikan Laga Halfmoon Youtube

Berbuih Buih Pakai Tantanic Saja Ds Betta Malaysia Facebook

Cara Sukses Mengawinkan Ikan Cupang Betta Untuk Pemula Ikan Laga Youtube

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta


LihatTutupKomentar
close
">