Ikan Laga Tak Nak Makan

Korang boleh tengok video tu kat sini. Memang bila dia tak makan dia nak selera lain lah tu.

Campuran Rempah Mandhy Buatan Sendiri Homemade Mandhy Spice Mixed Homemade Spices Spice Mixes Spices

Makanan merupakan salah satu perkara penting dalam penjagaan ikan laga dari kecil hingga ke saiz matang makanan banyak memberi impak dan kesan keatas ikan laga anda makanan yang betul disertai dengan kuantiti yang betul akan menjadikan ikan anda sentiasa aktif.

Ikan laga tak nak makan. Tak payah nak jage2 ikan laga saye skli branak 20ekor campor je jantan tine bile nmpak je nk brtelor asingkan je sbuln 2 branak biak betol. Asyik dok bace pasal ikan laga aje tp tak tahu mcm mana nak bagi makan nak bagi makan apa cara jaga. Pndai2 lah cari makanan lain erk banyak jer brand luar sana.

Dia cerita yang keadaan ikan laga yang dia order online tu dah tak elok lepas dua minggu pos sampai pucat dan hancur. Tolong jangan cari di loji rawatan air kerana ia merbahaya dan. April 25 2011 at 11 21 pm.

Anonymous 4 januari 2013 4 19. Dalam satu video di twitter ada seorang lelaki ni marah sebab dia beli ikan laga daripada seorang seller dan katanya hampir dua minggu baru nak sampai dengan dia. Ikan laga aku mati mase aku nk biakkan diorg sbb aku buh diorg sekaligus last2 sekor mati adess tnye2.

Biasa beli keropok dia dekat kedai ikan takpun cacing mencangkul kat belakang rumah. Cer tgok bwh tmpat ikan tuu tggal aderr kotor dk klu kotor mgkin sbb kotor makn banyak buang pon bnyak ikan laga nie klu kasi makan dia makan bla kotor ikn nie x chat yg boleh membawa maut k. Ini penting supaya anda dapat sentiasa menikmati keunikan dan kecantikan ikan laga anda jadi apa makanan terbaik untuk ikan laga.

Chaiyokk ki3 kadar pelet yang abam galakkan 5 biji 3 2 kali sehari. Ikan laga saya baru saja bertelur tapi kali ini dia bertelur sikit dari yang biasa saya fikir mungkin sebab terlalu pendek saya bagi die rehat dari mengawan yg lepas pada hari yg sama waktu malam waktu saya nak bagi makan saya nampak banyak telur dalam bekas betina yg saya ngawankan pagi tadi macam manusia ada sperm dan ovum baru dapat jadi anak ikan pon sama ke saya x letak pon telur. Semenjak pkpb ni ramai orang order barang online termasuklah ikan laga.

Cara mengatasi masalah ikan laga tak nak makan kemungkinan sakit stress dan sebagainya. Kali nak sambung pasal anak ikan laga. Setelah bertelur lebih 48 jam anak anak ikan laga akan mula kelihatan bergayut pada buih buih yang masih ada.

Karang najis je byk nnti. Kami berkongsi cara ternakan ikan laga mudah giler cara ternak ikan laga sebelum anda membela ikan laga anda dikehendaki membuat tempat tinggal ikan laga oleh kerana ikan laga lebih berminat tinggal di dalam kaca daripada plastik dapatkan size tempat tinggal sekurang kurangnya lebih 9 cm maklumlah ikan laga pun nak tinggal tempat besar untuk tumbesaran. Anak nak ikan laga akan memilih kutu air yang sesuai dengan saiz mulutnya sebagai mangsa.

April 25 2011 at 5 21 pm. Kutu air boleh juga didapati di sesetengah kedai ikan dan harganya jauh lebih murah ataupun boleh di cari di mana parit kecil yang aliran airnya tidak laju. Ikan akan terus makan selagi korang bagi so kena hadkan.

Ada juga kutu air sedikit besar dan elakkan dari memberi kepada anak anak ikan laga. Ikan laga juga jenis yang cerewet tambah2 bab makan. Kebiasaannya terdapat antara 100 hingga 200 ekor anak ikan pada satu satu masa tetapi ada juga yang kurang dari jumlah tersebut yang berkemungkinan bapa atau ibu terlalu muda atau salah satu dari pasangan ikan tadi tidak berapa aktif.

Resepi Curry Recipes Pressure Cooker Recipes Recipes

Pin By Cmdlazim On Filling Homemade Spices Homemade Recipes Recipes

Soto Ayam Yang Marvelous Resep Makanan Resep Masakan

Resepi Kari Udang Kuah Pekat Meletop Di 2020 Resep Makanan Resep Masakan Memasak

Pin On What To Eat

Resepi Berpantang Sup Ayam Berempah Confinement Food Food Easy Meals

Kelip Kelip Kehidupan Bersantai Dengan Kawan Kawan

Jen Jen Izaicun Boleh Makan Apa Dalam Pantang Eh Confinement Food Healthy Recipes Food

Kelip Kelip Kehidupan Macaroni Sup Memasak Makaroni

Kari Tulang Pressure Cooker Recipes Power Pressure Cooker Beef Recipes

Resepi Hati Lembu Masak Berempah Di 2020 Resep Kayu Manis Resep Daging

Nasi Lemak Telur Mata Memasak Nasi Lemak Telur

Rendang Tok Food To Make Easy Meals Food

Nasi Ayam Goreng Pressure Cooker Recipes Recipes Cooking Recipes

Jin Aquarium Home Facebook

Pin By Aisyah Roslan On Food In 2020 Malay Food Food Recipes

Resipi Serunding Ikan Bilis Tanpa Santan Sesuai Dinikmati Di Bulan Puasa Amp Dibawa Semasa Bercuti Recipes Iftar Food

Pin By Ucunieta On Resepi Pressure Cooker Recipes Cooking Recipes Cooking

Ayam Peratal Ayam Kayu Manis Tumis


LihatTutupKomentar
close
">