Anak Ikan Laga Mati

Tak pasti ikut keadaan juga mungkin dalam 2 3 minggu. April 1 2012 at 7 52 pm.

Ikan Laga Makanan Anak Ikan Laga Guppy Krk Betta Photos Facebook

Anak ikan laga saya semua dah mati kene makan gan bpak nye.

Anak ikan laga mati. February 15 2016 at 8 27 am. Kali nak sambung pasal anak ikan laga. Juga tersedia produk produk perikanan lainnya al.

Setelah bertelur lebih 48 jam anak anak ikan laga akan mula kelihatan bergayut pada buih buih yang masih ada. Setelah mencapai sebulan anak anak ikan bolehlah di beri jentik jentik ataupun cacing. Masukan burayak ke kolam pembesaran dengan perlahan agar gelombang air tidak membuat mabuk burayak hi hi hi setelah itu tutup kolam dengan apalah yang penting tidak ada hama masuk.

Aku buat ni pun. Ini boleh dinilai dengan ikan laga jantan membuat buih di atas permukaan air manakala si betina akan mempunyai bonjolan putih di bahagian bawah perut dan badan yang berbelang menegak apabila terlihat si jantan. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan menyediakan induk yang berkualiti dan ready to breed.

Mau tau cara merawat burayak ikan cupang agar tidak mati mulai dari telur hingga siap jual mangga disimak ulasan berikut ini. Cara terbaik anak kutu air caranak dapatkan yang diajar oleh otai betta dalam forum ambil tahi ayam dan masukkan air dalam bekas. Selepas lima hari anak ikan ini akan dipindahkan ke dalam bekas yang lebih besar.

Sebab aku bru nak mula buat. Jadual pembiakan ikan laga. Jika tidak anak anak ikan laga akan pening seterusnya mati.

Pallet juga boleh di beri tapi pastikan saiz yang betul dan tidak. Pembiakan ikan laga atau betta splendens sangat mudah tetapi mencabar. Jual artemia sebagai pakan alami untuk burayak ikan.

19 thoughts on makanan untuk burayak ikan anak ikan yanto. Itu karena ada hewan renik yang bisa jadi makanan anak ikan laga yang baru menetas. Untuk pembiakan ikan laga ni.

Kebiasaannya terdapat antara 100 hingga 200 ekor anak ikan pada satu satu masa tetapi ada juga yang kurang dari jumlah tersebut yang berkemungkinan bapa atau ibu terlalu muda atau salah satu dari pasangan ikan tadi tidak berapa aktif. Aku nak creat satu jadual. Gangguan teman ikan cupang se aquarium.

Ukurannya yang kecil hidup sangat cocok untuk burayak ikan yg bukaan mulutnya masih kecil dan saluran pencernaanya belum terbentuk dengan sempurna. Apakah penyebab ikan cupang mati miliki kamu bukan karena 3 faktor di atas jika bukan berarti disebabkan oleh faktor yang selanjutnya. Oz ikan laga betina dah bunting lah.

Itu adalah tanda. Biarkan beberapa hari ata minggu sehingga ada kutu air. Memelihara ikan cupang dengan ikan lain se aquarium mungkin terdengar asing buat kalian bukan akan tetapi pokok permasalahanya bukan disitu karena di negara kita jarang ada penghobi yang mencampur ikan cupang.

Tip cara menjaga ikan laga yang hampir mati sabtu 26 oktober 2013. Saya cuba blaja biakkan ikan laga nerves plak rasa bila byk sgt anak ikan menetas. April 1 2012 at 11 17 am.

Artemia boleh terus di beri sehingga anak anak ikan laga sudah mula berusia satu bulan atau lebih. Pemberian artemia yang mencukupi akan membuat anak anak ikan laga cepat membesar. Dari bacaan saya makanan anak ikan laga anak kutu air atau air lumut dari kolam ikan keli.

Selepas dua bulan saya akan asingkan anak ikan ini satu per satu ke dalam bungkusan plastik. Memudahkan pembaca untuk menghasilkan anak ikan laga yg sihat. Tempoh ikan laga jantan tok mengawal balik brape lame yek.

Mengikut pengalaman saya setiap kali proses pembiakan dilakukan saya boleh mendapat anak ikan. Saya akan memulakan proses penjagaan anak ikan laga pada hari ketiga dengan memberinya makanan seperti kutu air. Saya berikan air lumut ikan keli namun tak menjadi kerana banyak yang mati kemungkinan tak cukup makanan.

Spirulina ovaprim mem elbayu dll. Jadual pembiakan ikan laga. Aq usha2 sini je.

Wa O81 225 969 741 Grosir Obat Kutil Untuk Bubul Ayam Makassar Di 2020 Tetes Mata

Jual Ikan Laga Dan Ternakan Cara Ternakan Ikan Laga

Tutorial Penjagaan Fry Betta Ikan Laga

Trik Menerawang Ayam Aduan Dengan Melihat Sayapnya Ayam Juara Ayam Sayap Ayam Sayap

Ikan Laga Aquarium Penjagaan Anak Ikan Laga

Syahdi8085 Ikan Laga

Cara Menjaga Ikan Laga Dengan Baik Dan Betul Tarahap

Penyakit Velvet Velvet Disease Ikan Oxide Betta Farm Facebook

Punca Anak Ikan Laga Atau Fry Selalu Mati Dalam Kuantiti Yang Banyak Youtube

Panduan Lengkap Cara Merawat Ikan Hias Neon Tetra Hitam Dunia Fauna Hewan Binatang Tumbuhan Ikan Binatang Hewan

Fantastis 11 Gambar Burung Elang Kartun Gambar Animasi Burung Elang Bergerak Untuk Mewarnai Burung Elang Cenderung Mempunyai Warn Di 2020 Burung Elang Kartun Gambar

Kaos Ayam Jago Kaos Ayam Petarung Kaos Ayam Bangkok Bahan Premium Kaos

Cacing Sutra Malaysia 3 Photos Pet Supplies

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta

Anak Ikan Laga Umur 2minggu Lebih Hd Youtube

Mau Pesan Obat Mujarab Bubul Kaki Ayam Hub O81 225 969 741 Obat Kutil Ayam Petelur Obat Kutil Ayam Tradisional Obat Kutil Darah Ayam Obat Di 2020 Kaki Ayam Pesan

Cara Merawat Anak Ayam Bangkok Agar Kuat Dan Tangguh Ayam Anak

Get More Hd Free Images Http Www Hd Freeimages Com Betta Fish Betta Pink Fish

Pin Di Barbel Ayam


LihatTutupKomentar
close
">