Anak Ikan Laga 1 Hari

Penulis senaraikan beberapa panduan dan tips untuk anda meninggalkan ikan laga atau ikan gapi untuk jangkamasa sekitar tiga dan seminggu. Induk ikan yang diberi makan cukup baik setelah 2 3 minggu dapat dipindahkan.

Saadson S Betta Fish 2011

Saya akan memulakan proses penjagaan anak ikan laga pada hari ketiga dengan memberinya makanan seperti kutu air.

Anak ikan laga 1 hari. Namun kerana kandungan lemaknya rendah anda perlu memberi makanan tambahan lain untuk membantu pertumbuhan ikan laga. Mengikut pengalaman saya setiap kali proses pembiakan dilakukan saya boleh mendapat anak ikan. Najis ikan dan lebihan makanan boleh menjadi sebatian ammonia dalam bekas ikan hal ini boleh merosakan.

20 an lembar mungkin ya yang direndam di kolam pembesaran termasuk bagian dari cara membuat makanan anak ikan laga cupang itu karena ada hewan renik yang bisa jadi makanan anak ikan laga yang baru menetas. Untuk perkongsian kali ini saya ingin menunjukkan cara dan teknik biakkan ikan betta dalam masa 1 hari bagi new bie. Assalamualaikum dan salam betta selepas pkp ditamatkan industri ikan laga atau betta semakin meningkat naik.

Dari pelbagai jenis dan warna kita dapat melihat. Selepas lima hari anak ikan ini akan dipindahkan ke dalam bekas yang lebih besar. Buat penukaran air water change dua hari atau sehari sebelum tinggalkan ikan.

Selama 2 3 hari kemudian anak anak ikan tersebut perlu diberi makan infosuria selama 3 hari kemudian diberi makan kutu air yang disaring selama 10 hari dan setelah itu dapat diberi kutu air tanpa disaring. Masa itu kurang lebih 3 4 hari ketika telur dirawat induk cupang jantan 3. Kandungan nutrien dalam makanan ikan laga ini sangat baik untuk mengekalkan daya tahan ikan laga dan juga membantu ikan laga memiliki warna yang lebih terang.

Selama 2 3 hari anak ikan tersebut tidak diberi makan karena masih ada persediaan kuning telur dalam tubuhnya. Bukan hanya microworms makanan alternatif untuk anak ikan laga lainnya adalah kutu air. Masukan burayak ke kolam pembesaran dengan perlahan agar gelombang air tidak membuat mabuk burayak.

Selepas dua bulan saya akan asingkan anak ikan ini satu per satu ke dalam bungkusan plastik.

Anak Ikan Laga Baka Fancy Berumur 1minggu Leih Youtube

Cara Menjaga Ikan Laga Dengan Baik Dan Betul Tarahap

Makanan Anak Ikan Laga Home Facebook

Cara Bagi Artemia Pada Anak Ikan Laga Umur 5 Ke 6 Hari Youtube

Ikan Laga Aquarium Penjagaan Anak Ikan Laga

Anak Ikan Laga Halfmoon Umur 2 Minggu Lebih Dah Besar Youtube

Saadson S Betta Fish September 2011

30ml Cacuk Ready Feed Makanan Anak Ikan Betta Goldfish Guppy Shopee Malaysia

Betta Frenzy Kota Tinggi Facebook

Http I Kanlaga Blogspot Com 2012 11 Cara Penjagaan Anak Ikan Laga Html

Terokai Kehidupan Ikan Laga Penjagaan Telur Dan Anak Ikan

Arifbetta Ikan Laga On Twitter Selesai Berkahwin Betina Akan Duduk Di Penjuru Jauh Dari Jantan Jantan Pula Duduk Di Bawah Buih Dengan Telur Penuh Di Sarang So Boleh

Cara Membuat Pakan Bagi Burayak Ikan Cupang Belajar Pertanian Organik

Anak Ikan Laga Umur 2minggu Lebih Hd Youtube

Zimbettahouse Cara Biak Breed Ikan Laga Atau Betta

Jual Ikan Laga Dan Ternakan Cara Ternakan Ikan Laga

Cara Membuat Makanan Anak Ikan Laga Betta Fish Kelantan Facebook

Betta Kempadang Jual Beli Dan Belajar Posts Facebook

Cara Cara Menjaga Anak Ikan Laga Fry Ramadhan Guppy Dan Betta Farm Rgbfarm


LihatTutupKomentar
close
">