Makanan Ikan Laga Bbs

Ambillah sedikit jejentik dan berilah ikan laga anda makan seminggu atau dua minggu sekali makanan hidup lain seperti kutu air bbs microworm tubifex worm dan bloodworm. Gambar dibawah ini adalah adalah gambar anak ikan yang masih baru.

Pokerdewa19 Di 2020 Ikan Teman Poker

Ini penting supaya anda dapat sentiasa menikmati keunikan dan kecantikan ikan laga anda jadi apa makanan terbaik untuk ikan laga.

Makanan ikan laga bbs. Get the best price for bbs ikan laga among 44 products shop compare and save more with biggo. Kebiasaannya selepas 3 atau 4 hari makanan asal yang terdapat pada badan anak ikan akan kehabisan. Anak ikan laga yang masih baru perlu diberi makanan yang muat dengan mulutnya.

Makanan ikan tu b bentuk biji. Anda boleh memberi anak ikan ni makan makanan ikan biasa. Sebelum nak tukar air sy sediakan bekas lain dulu sy angkat ikan laga m ggunakan tgn so ikan tu melenting pastu sy masukkan ikan tu ke dlm bekas lain yg dah isi air sbb bekas ikan yg lama tu air dah kotor dan perlu dibasuh.

Pada masa ini anak anak ikan ini memerlukan makanan untuk kekal. Letakkan daun ketapang gambarajah diatas menunjukkan contoh daun ketapang. Cara mudah tetas bbs artemia makanan anak ikan laga betta g melaka channel.

Sy bg sebiji dulu die. Makanan merupakan salah satu perkara penting dalam penjagaan ikan laga dari kecil hingga ke saiz matang makanan banyak memberi impak dan kesan keatas ikan laga anda makanan yang betul disertai dengan kuantiti yang betul akan menjadikan ikan anda sentiasa aktif. Kalau sebelum ni dah cerita pasal makanan ikan laga dewasa lihat di sini kali ni nak cerita pasal makanan untuk anak anak ikan laga terutamanya anak ikan yang baru menetas.

Anak anak ikan ni mulai aktif dan sudah pandai berenang. Selepas dah basuh sy masukkan ikan bersama air skali kedlm bekas yg dah basuh tu n then sy bg lah ikan mkn. Subscribe subscribed unsubscribe 5.

Unsubscribe from betta g melaka channel. Tapi makanan tu perlu ditumbuk sehingga halus baru boleh diberi makan. Anak ikan selepas beberapa minggu pada ketika ini mereka boleh diberi makan jentik2 anak nyamuk.

The next video is starting stop. Makanan yang paling terbaik yang dicadangkan ialah infusoria pada hari ke 4 sehingga 10 kemudian bbs dari hari ke 11 21 dan moina dari hari ke 22 sehinggalah dewasa. Get the best price for bbs makanan ikan among 68 products you can also find makanan anak ikan laga bbs makanan ikan laga bbs on biggo.

Shop compare and save more with biggo. Anak ikan yang dewasa. Selepas fry berumur 4 hari makanan yang boleh diberikan termasuklah microworm infusoria baby brine shrimp bbs egg yolk dan kutu air moina daphnia.


LihatTutupKomentar
close
">