Ikan Laga Livida

Ikan laga jantan lebih cantik dan lebih besar daripada betina dan kebiasaannya proses mengawan akan berlaku sebaik ikan laga mencapai umur kira kira tiga bulan. Tempatkan ikan laga dalam air lama ketika membersihkan bekas.

Pin Di Ikan

Ikan nie boleh dikenal pasti terus dan mudah dibezakan seperti gambar diatas.

Ikan laga livida. Senarai jenis spesis dan asal usul ikan laga liar wild betta dalam dunia 1. Ikan laga jantan akan berlawan hingga salah seekor mati. Ikan laga nie mempunyai ekor yang memanjang seperti langsir veil.

Livida berasal dari bahasa latin yaitu lividus yang berarti cemburu penamaan tersebut mengacu pada mata hijau pada spesies ini. Betta akarensis akar betta betta akarensis akar betta google image panjang maksimum. Bersihkan bekas ikan laga dengan air panas atau suam kerana sabun boleh menjejaskan kesihatan ikan laga penambahan ubat anti klorin diperlukan jika menggunakan air paip.

The next video is starting stop. Dari 13 complex kelompok ikan cupang yang ada betta livida masuk kedalam kelompok b. Untuk tujuan mengawan ikan laga jantan dan betina akan diletakkan di dalam bekas yang sama selama kira kira dua hingga tiga hari dan proses mengawan dipastikan berlaku apabila ikan laga betina menjauhkan diri dari ikan laga jantan.

Air yang telah ditukar haruslah sama suhunya dengan air lama ini adalah untuk mengelakkan perubahan suhu mengejut yang boleh membawa maut pada ikan laga. Kadangkala ikan betina juga akan. Betta albimarginata betta albimarginata google image panjang maksimum.

Wild betta livida tanjung malim ikan laga liar pets for sale in tasek gelugor penang find almost anything in on mudah my malaysia s largest marketplace. Sekiranya ikan laga betina dicampurkan dengan ikan laga jantan ikan betina akan luka dan cedera teruk. Wild betta livida tanjung malim ikan laga liar for rm 65 at tasek gelugor penang.

14 0 cm julat ph air. Seekor ikan laga betta yang mempunyai warna sama seperti bendera thailand dijual dalam satu lelongan atas talian pada harga 53 500 baht rm6 617 dianggap mungkin ikan laga paling mahal pernah dijual di dunia. Ini kerana ikan laga berdarah fighter dan akan bertarung dan membunuh ikan laga yang lain.

Ikan laga pertama terbesar ditemui di admin x ingt tmpt tu pada 90 an dulu. Dan kini dikacuk dengan banyak. Karin gergasi giant betta karin nie datang dalam banyak jenis dan mudah dikenalpasti saiz ikan nie 2 kali ganda besar dari ikan normal.

Betta livida adalah salah satu spesies dari 73 spesies ikan cupang. Gambar ikan yang mempunyai jalur berwarna biru merah dan putih seperti bendera thailand itu viral di internet selepas dimuat naik pembiak ikan hiasan kachen woracha di. 2 8 cm julat ph air.

Enjoy the videos and music you love upload original content and share it all with friends family and the world on youtube. Ikan laga yang sudah menjangkau usia yang matang tidak boleh diletakkan beberapa ekor di dalam satu tempat.


LihatTutupKomentar
close
">