Fry Ikan Laga

Hatching bbs or artemia untuk fry ikan laga atau ikan betta. So utk tahu lebih detail sila layan video sye.

3 Weeks Old Betta Fry Galaxy X Fancy Anak Ikan Laga Youtube

5 makanan terbaik untuk anak ikan laga fry ikan laga assalamualaikum dan salam sejahtera.

Fry ikan laga. Yang sebenarnya agak susah kalau kita beri anak ikan laga makan pellet. Apabila anak2 ikan ni dah membesar sikit anda akan nampak anak2 ikan ini akan berenang bebas. Selepas menetas anak ikan laga yang masih kecil kan sentiasa berada di sarang buih.

Pemeliharaan ikan laga atau nama komersilnya ikan betta betah semakin agak tular. Berikut adalah perkara yang penting dalam memastikan fry dapat membesar dengan sihat. Itu adalah tanda.

Kali nak sambung pasal anak ikan laga. Selepassi jantan menetaskan anak anaknya sudah tentu fry juga perlu penjagaan yang baik bukan. Cara cepatkan pembesaran anak ikan laga penulis sudah memiliki pengalaman dengan ikan laga dari zaman kecil lagi itu pun adalah ikan laga kampung atau ikan laga imbellis.

Setelah bertelur lebih 48 jam anak anak ikan laga akan mula kelihatan bergayut pada buih buih yang masih ada. Ini boleh dinilai dengan ikan laga jantan membuat buih di atas permukaan air manakala si betina akan mempunyai bonjolan putih di bahagian bawah perut dan badan yang berbelang menegak apabila terlihat si jantan. 1 kualiti air air seharusnya bersih dan bebas dari pencemaran yang tidak sepatutnya.

Dan rata rata breeder yang aku jumpa hampir kesemua daripada mereka akan cadangkan makanan hidup untuk fry ikan. Anak nak ikan laga akan memilih kutu air yang sesuai dengan saiz mulutnya sebagai mangsa. Kami berkongsi cara ternakan ikan laga mudah giler cara ternak ikan laga sebelum anda membela ikan laga anda dikehendaki membuat tempat tinggal ikan laga oleh kerana ikan laga lebih berminat tinggal di dalam kaca daripada plastik dapatkan size tempat tinggal sekurang kurangnya lebih 9 cm maklumlah ikan laga pun nak tinggal tempat besar untuk tumbesaran.

Hal ini adalah penting bagi memastikan kelangsungan hidup fry tersebut. Ikan jantan sentiasa mengawasi sarangnya membina semula sarang yang rosak menangkap fry yang terlepas dan memasukkan semula kedalam sarang. Tolong jangan cari di loji rawatan air kerana ia merbahaya dan.

Hari ini aku nak kongsikan dengan korang pula apakah makanan terbaik untuk anak ikan laga fry ikan laga. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan menyediakan induk yang berkualiti dan ready to breed. Tutorial penjagaan fry betta ikan laga.

Pembiakan ikan laga atau betta splendens sangat mudah tetapi mencabar. Kutu air boleh juga didapati di sesetengah kedai ikan dan harganya jauh lebih murah ataupun boleh di cari di mana parit kecil yang aliran airnya tidak laju. Kebiasaannya terdapat antara 100 hingga 200 ekor anak ikan pada satu satu masa tetapi ada juga yang kurang dari jumlah tersebut yang berkemungkinan bapa atau ibu terlalu muda atau salah satu dari pasangan ikan tadi tidak berapa aktif.

Tq jngn lupa subscribe share like n. Waktu yang sesuai untuk. Hai assalamualaikum hari nie nik akan share cara penjagaan fry ikan laga dngn betul dijamin hidup ok.

Ada juga kutu air sedikit besar dan elakkan dari memberi kepada anak anak ikan laga.

Cara Cara Menjaga Anak Ikan Laga Fry Ramadhan Guppy Dan Betta Farm Rgbfarm

Jual Ikan Laga Dan Ternakan Cara Ternakan Ikan Laga

Http I Kanlaga Blogspot Com 2012 11 Cara Penjagaan Anak Ikan Laga Html

Anak Ikan Laga Betta Fry Youtube

Tutorial Penjagaan Fry Betta Ikan Laga

Anak Ikan Laga Umur 2minggu Lebih Hd Youtube

Makanan Anak Ikan Laga Home Facebook

Baby Betta Betta Fry Ikan Laga Bayi Pet Supplies Pet Accessories On Carousell

Ikan Laga Makanan Anak Ikan Laga Guppy Krk Betta Photos Facebook

Cara Menjaga Ikan Laga Dengan Baik Dan Betul Tarahap

Anak Ikan Laga Halfmoon Umur 2 Minggu Lebih Dah Besar Youtube

Cara Membuat Makanan Anak Ikan Laga Betta Fish Kelantan Facebook

30ml Cacuk Ready Feed Makanan Anak Ikan Betta Goldfish Guppy Shopee Malaysia

Amirulbettafactory Anak Ikan Laga Umur 1 Bulan Betta Fry 1 Month

Betta Frenzy Kota Tinggi Facebook

Terokai Kehidupan Ikan Laga Penjagaan Telur Dan Anak Ikan

Ikan Laga Aquarium Penjagaan Anak Ikan Laga

Anak Ikan Laga Baka Fancy Berumur 1minggu Leih Youtube

Anak Ikan Laga Makan Infusoria Betta Fry Eat Infusoria Youtube


LihatTutupKomentar
close
">