Ikan Laga Ekor Pendek

Ekor ikan laga ini mampu kembang sehingga sudut 180 darjah iaitu separuh bulatan. Tail rot or fin rot ekor atau sirip mereput simtom.

Ikan Cupang Plakat Ikan Ikan Cupang Gambar

Hal ini disebabkan lantaran pada awal kemunculannya plakat mempunyai ekor berbentuk sekop atau spade tail sebagaimana layaknya cupang aduan.

Ikan laga ekor pendek. Double tail betta dt mempunyai ekor yang berbelah dua. Juga datang dalam banyak bentuk iaitu halfmoon crowntail veiltail dan giant. Ikan laga bulan halfmoon betta ikan laga bulan boleh dilihat terus kepada ekornya ikan ini mempunyai ekor yang benrtbentuk separuh bulan penuh.

Ikan laga matahari crowntail betta yang nie memang jelas terlihat pada ekor ikan mat leh menggelar. Bagi traditional show plakat ikan jenis ini biasanya mengekalkan ciri ciri asli ikan laga. Hal ini disebabkan karena pada awal kemunculannya plakat memiliki ekor berbentuk sekop atau spade tail sebagaimana layaknya.

Air yang kotor akan menyebabkan bakteria dan partikel partikel merbahaya merebak. Kata plakat sendiri berasal dari bahasa thai plakad yang memiliki arti laga atau aduan. Warna mungkin pudar pucat.

Si ekor pendek ikan cupang plakat ikan cupang plakat yakni jenis berasal dari bahasa thai plakad yang mempunyai arti laga atau aduan. Sebelum nak tukar air sy sediakan bekas lain dulu sy. Ikan laga nie boleh dikenal pasti dengan sirip atas yang pendek dan sirip bawah yang memanjang.

Kedua dua jenis plakat ini mestilah mempunyai ekor belakang berbentuk d dan sekurang kurangnya 180 darjah. Big ear betta dumbo. Sirip atau ekor ikan betta seolah olah menjadi lebih pendek dan lebih pendek atau ekornya seolah olah jatuh dan terdapat warna hitam atau merah di tepi sirip ekor betta ini.

Mcm mana tu. Plakat juda datang dalam bentuk halfmoon dan crowntail yang biru. Cara guna 1titik 1liter air.

Em hidayat 09 00 ikan cupang ikan cupang plakat tidak ada komentar ikan cupang plakat adalah jenis ikan cupang yang berasal dari thailand. Tp kena bela dalam bekas yang besar dan dalam supaya boleh isi air banyak skit sebab bila dia kembang kalau air terlalu cetek sirip atas dan bawah dia jadi bengkok atau terlipat. Halfmoon yang sempurna mempunyai ekor yang berbentuk separuh bulan 180 darjah.

Plakat ekor pendek berbeda dengan jenis jenis sebelumnya cupang plakat memiliki sirip ekor yang pendek. Secara amnya terdapat dua jenis plakat untuk pertandingan iaitu traditional show plakat dan modern show plakat. Jadi dia xleh kembang sepenuhnya.

Plakat nie mempunya ekor yang membulat berbeza dengan hmpk. Lama lama boleh jadi buruk. Si ekor pendek ikan cupang plakat.

September 24 2011 at 9 03 am. September 24 2011 at 8 54 am. Namun jenis ini sengaja dikembangkan khusus untuk kontes hias yang terfokus pada keindahan warna dan bentuk sisiknya.

Asal usul cupang ini berasal dari cupang alam dan cupang aduan. Kenapa ikan yg duk kt dlm bekas yg slalu berbuih tu dia cabut ekor dia dah pendek dah sedihnya tgk t t x cantek tp still sygkn dia reply. Betta vita pro pack selalu digunakan utk ikan ekor koyak fin root badan ikan naik white spot velvet untuk pengeposan biasanya selepas pertandingan juga banyak digunakan utk packing ikan laga.

Contohnya bucu ekor belakang. Berbeda dengan halfmoon dan crown tail plakat mempunyai anal dorsal dan caudal yang relatif pendek. Nama plakat sendiri berasal dari bahasa thai yaitu plakad yang digunakan untuk menyebut cupang.

Berekor panjang dan kembang macam huruf d yang besar. Plakat merujuk kepada ikan laga berekor pendek. Selepas sy tukarkan air sy bg ikan mkn tapi die mkn skali kali kedua bg die x mkn pula.


LihatTutupKomentar
close
">